Fandom

Jedi Wiki

Zeltros

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Zeltros
Zeltros NEGAS.jpg
Zeltros
Region Wewnętrzne Rubieże
Współrzędne O-10
Długość dnia 25h
Długość roku 312 dni
Teren
  • Miasta
  • Lasy
  • Oceany
  • Jeziora
  • Rzeki
Klimat Umiarkowany
Ludność 5 300 000 000 mieszkańców
Struktura Demograficzna 91% - Zeltronowie

9% - inne

Zeltros - planeta położona w Wewnętrznych Rubieżach. Planeta macierzysta Zeltronów. Jej stolicą jest miasto o takiej samej nazwie, Zeltros.

HistoriaEdytuj

Zgodnie z reputacją tego gatunku, Zeltros był znany jako luksusowy świat, gdzie wielu przyjeżdżało na wakacje ze względu na obfitość planety w przyjemne udogodnienia, począwszy od parków rozrywki po teatry, kluby nocne i wiele więcej. Tak jak Naboo, planeta była rządzona przez monarchię.

Planeta dołączyła do Republiki Galaktycznej przed 4,000 BBY. Pomimo jej sławnej atmosfery wypoczynku, Zeltros utrzymał znaczącą siłę obrony pomimo że temu brakowało planetarnego osłaniania i był wrażliwy na orbitalne bombardowania. Planeta została zaatakowana dwunastokrotnie w ciągu sześciu wieków, pierwszy atak w 596 BBY i dwunasta bitwa w 4 ABY. Planeta nie została przejęta przez Imperium. Do tej pory niemal każda inwazja Zeltros, za wyjątkiem łańcucha trzech najazdów krótko po bitwie o Endor, rozpadła się.

Planeta była członkiem Sojuszu Wolnych Planet, a także twierdzą Nowej Republiki podczas kampanii Thrawna.

MieszkańcyEdytuj

Zeltronka.jpg

Mieszkanka Zeltros

Mieszkańcami planety byli Zeltronowie. Atrakcyjna rasa podobna do ludzi. Wyróżniała ich skóra w odcieniach różu.

Za kulisamiEdytuj

  • Wiele źródeł umieściło Zeltros w Wewnętrznych Rubieżach, ale Ultimate Alien Anthology i New Essential Guide błędnie umiejscowiło ją w Dzikich Przestrzeniach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki