Fandom

Jedi Wiki

Rahm Kota

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Legends3.png

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Rahm Kota" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

"Widzę twoją przyszłość... ale nie ma w niej Vadera. Wyczuwam tylko... siebie?"
―-Kota do Starkillera

Rahm Kota był Rycerzem Jedi w czasie Wojen Klonów i jednym z założycieli Sojuszu Rebeliantów. Przeżył Rozkaz 66.

BiografiaEdytuj

Wojny KlonówEdytuj

Miecz świetlny Koty.jpg

Miecz świetlny Koty

Kota jako ślepiec.jpg

Oślepiony Kota

Kota wstąpił do Zakonu Jedi jeszcze przed Wojnami Klonów, a jego Mistrzem był sam Yoda. Zaprzyjaźnił się z Mace'em Windu. Podczas Wojen Klonów Kota uznał, że żołnierze-klony nie spełniają jego oczekiwań i wyszkolił własną milicję. Właśnie to uratowało go od Rozkazu 66. Wkrótce został uznany za zmarłego.

Działalność partyzanckaEdytuj

Uczeń vs Kota.jpg

Kota vs Starkiller

W 3 BBY Kota wyszedł z ukrycia, atakując fabrykę myśliwców typu TIE nad Nar Shaddaa. W rzeczywistości chciał po prostu zwabić Lorda Sithów do fabryki. Zgodnie z oczekiwaniami pojawił się potężny zwolennik Ciemnej Strony i uczeń Dartha Vadera - Starkiller.

Z początku Rycerz Jedi nie docenił chłopca, ale po krótkim czasie zaczął przegrywać. Wtedy oderwał pomieszczenie kontrolne stacji od reszty, aby powstrzymać ucznia Vadera nawet za cenę własnego życia.

Mimo to ten nie przerwał walki i w końcu miecze się skrzyżowały. Wtedy Kota otrzymał wizję w Mocy. Starkiller wykorzystał chwilę zawahania rywala i wcisnął miecze w oczy w rywala, oślepiając go. Następnie pochwycił go Mocą i wyrzucił przez dziurę w podłodze.

Kota przeżył upadek, ale wzroku nie dało się już uratować.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki