Fandom

Jedi Wiki

Quinlan Vos

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Quinlan Vos" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Quinlan Vos — Jedi. Kiffar, pochodzący z planety Kiffu. Posługiwał się mieczem świetlnym, o zielonym ostrzu. W czasie Wojen Klonów miał rangę generała.

Był uczony przez Tholme'a, a sam szkolił Aayle Securę. Przez wiele lat był szpiegiem pracującym blisko Dooku. Przeżył rozkaz 66 ukryty na Kashyyku, miał syna - Korto Vosa.

HistoriaEdytuj

Młodość

Quinlan Vos urodził się jako członek klanu Vos. Jego rodzicami byli Pethros i Quian Vos. Początkowo był szkolony na Jedi. Jego rodzice byli Strażnikami Kiffu, ale zostali zabici przez Anzatów, z pozwolenia krewnej Tinte Vos. Quin był wtedy załamany, dostał szału, który trwał przez 3 dni.

Uzdrowił go dopiero Tholme, który wrócił z innej planety.

Szkolenie

W
Shylar.jpg

Quin i Shylar

55 BBY młody uczeń rozpoczął oficjalny trening. Inni Jedi pomogli Tholmowi "naprawić" psychikę Quina, ale brutalne wspomnienia pozostały w nim na zawsze. W tym czasie Quin zakochał się w innej Jedi o imieniu Shylar. Jednak w obawie przed ciemną stroną mocy, szybko zakończyli związek.

W roku 44 BBY Quinlan
Vos Kenobi.jpg

Trening w 44 BBY

uczestniczył z Obi-Wanem Kenobi w treningu na Ragoon VI. Quin szybko się uczył, ale pamiętał o drastycznych wspomnieniach z dzieciństwa. Gdy już otrzymał tytuł padawana, jego mistrzem został Tholme.

Wojny Klonów

Tholme był jednym z agentów Republiki, stworzył własną sieć wywiadowczą szpiegów. Na rozkaz Rady Jedi, zasymulował "przejście" na stronę Hrabiego Dooku. Działając jako podwójny agent, poznał złodziejkę Khaleen Hentz, oraz Chadra-Fana Tookarti'ego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki