Fandom

Jedi Wiki

Lorth Needa

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Canon2.png

Ten artykuł pochodzi z nowego kanonu i dotyczy postaci lub rzeczy, która może być sprzeczna z Legendami.

Lorth Needa — człowiek, oficer imperialny służący na niszczycielu o nazwie Avenger. Zginął w roku 3 ABY na pokładzie Executora.

HistoriaEdytuj

Wojny KlonówEdytuj

Lorth Needa podczas Wojen Klonów był przydzielony do Piątej Grupy Uderzeniowej. Podczas bitwy o Coruscant dowodził krążownikiem typu Carrack o nazwie Integrity. Wspólnie z innymi statkami poważnie uszkodził Niewidzialną Rękę.

Służba w ImpeirumEdytuj

Po
Needa 2.jpg

Needa na Avangerze

skończeniu Wojen Klonów kontynuował służbę w Marynarce Imperialnej. Jakiś czas później awansował na kapitana i objął dowództwo na Avengerze. Jego sukcesy dostrzegł admirał Ozzel, który podjął decyzję o przyłączeniu statku Needy do Eskadry Śmierci.

W pogoni za Sokołem Millenium, który uciekł z Hoth dotarli do pola asteroid. Sokół leciał pomiędzy dwa niszczycielami, co omal nie doprowadziło do zderzenia jednostek. Han Solo wykorzystał pole asteroid i Imperialni musieli przerwać pościg. 
Veder needa Dead.jpg

Vader nad ciałem Needy

Jakis czas później Sokół wyleciał z asteroid i podleciał bardzo blisko Avengera, przez co był ostrzeliwany. Niespodziewanie zniknął.

Needa osobiście udał się do Dartha Vadera, by zdać mu raport. Był przygotowany na śmierć, bo dobrze wiedział, że ktoś to nie wypełnił powierzonego mu zadania nie mógł czuć się bezpieczny. Ostatecznie pogodził się ze swoim losem. Został uduszony przez niezadowolonego Sitha.

Niektórzy członkowie rodziny Needy po jego śmierci zostali objęci represjami w postaci degradacji stopni wojskowych. Virar Needa, kuzyn kapitana, za karę objął dowództwo nad jednym ze Zwierciadeł Orbitalnych na Coruscant.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki