Fandom

Jedi Wiki

Kit Fisto

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Kit Fisto" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Kit Fisto — to nautolański mistrz Jedi, członek Najwyższej Rady Jedi, używał zielonego miecza świetlnego i wyszkolił dwóch padawanów: Nahdara Vebba i Bant Eerinlegendy. Miał dar podtrzymywania życialegendy.

HistoriaEdytuj

Młodość

Nie wiemy dużo o młodości Kita, nie znane jest też, w którym roku się urodził. Pewne jest, że w roku 41 BBY zginęła mistrzyni Bant Eerin, Tahl. Kit postanowił pomóc Bant i wziął ją na swoją padawankę.

Wojny KlonówEdytuj

Bitwa o GeonosisEdytuj

KitGeonosis.jpg

Kit Fisto na Geonosis

W roku 22 BBY ponad 200 Jedi zostało wysłanych na planetę Geonosis, w tym samym czasie Yoda poleciał na Kamino by zbadać sprawę Żołnierzy Klonów. Na Geonosis Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker i Padme Amidala mieli zostać straceni. Rada Jedi postanowiła pomóc im wysyłając posiłki, między innymi: Mace Windu i Ki-Adi-Mundi.

full14:19

Star Wars Episode II Attack of the Clones

full

Bitwa o Kalamar

Cztery miesiące po bitwie o Geonosis, żołnierze klony zostały wysłane na planetę Kalamar, która podobnie jak Kamino w całości była pokryta oceanami. Klonami dowodził Kit Fisto. Na czele oddziałów podwodnych-klonów Jedi walczył z droidami i Quarreńskimi wojownikami. W pewnym momencie Jedi zaczął ścigać Quarreńskiego przywódcę, ale natrafił na podwodnego potwora zwanego Moappa. Bitwa zakończyła się zwycięstwem Republiki.

Misja na Kamino

AaylaKit.jpg

Kit podtrzymuje życie Aalyi w wodzie

Podczas Wojen Klonów wysłano Aayle Secure i Kita Fisto na planete Kamino by zbadać sprawę śmierci Żołnierzy Klonów. Okazało się, że wśród Kaminoan był
Nano-Virus.jpg

Martwe Klony

zdrajca, wspierany przez Separatystów. Fisto i Secura wytropili zdrajcę i starli się z grupą droidów bojowych. Podczas potyczki Secura została zepchnięta z platformy i wciągnięta pod wodę przez jednego z robotów. Kit skoczył jej na ratunek. Wydarzenie to zapoczątkowało zabroniony przez Kodeks Jedi związek.

ŚmierćEdytuj

Kit Fisto towarzyszył Mistrzowi Windu, gdy ten dowiedział się, że Palpatine jest tak naprawdę Darthem Sidiousem. Zginął, kiedy razem z Windu próbowali go aresztować.

CiekawostkiEdytuj

  • Miecz Kita miał wbudowany kryształ, który pozwalał mu działać pod wodą.
  • W grze Star Wars: Battlefront II (w wersji na konsolę Xbox), Kit Fisto posiadał wyjątkową umiejętność: Force Orb (pol. Kula Mocy). Umiejętność ta pozwalała Kitowi miotać w przeciwników kulami energii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki