Fandom

Jedi Wiki

Hrabia Dooku

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Hrabia Dookuczłowiek pochodzący z planety Serenno. Był jednym z najzdolniejszych Jedi w historii, szkolił go mistrz Yoda. Gdy przeszedł na ciemną stronę mocy, przybrał imię Darth Tyranus. W czasie Wojen Klonów stał po stronie Separatystów. Początkowo używał miecza o kolorze niebieskim, ale zmienił go na czerwony. Został zabity w 19 BBY przez Anakina Skywalkera na pokładzie "Niewidzialnej Ręki".

Historia Edytuj

Dooku padawan.jpg

Dooku jako Padawan

Hrabia Dooku urodził się na planecie Serenno, 102 lata przed bitwą o Yavin. Gdy dorośnie miał zostać Hrabią i władcą planety, lecz w jego domu zjawili się Jedi i zabrali Dooku do Świątyni Jedi, na Coruscant. Szkolił go jeden z najpotężniejszych Jedi w historii i Wielki Mistrz zakonu Starej Republiki - Yoda. Zdołał przekonać tysiące systemów galaktycznych o upadku Senatu Galaktycznego, systemy te przyłączyły się do ruchu Separatystów (Konfederacji Systemów Niezależnych) Dooku jeszcze w zakonie Jedi przejawiał zainteresowanie technikami Ciemnej Strony Mocy. Dopiero jednak Darth Sidious przekazał mu tajniki Sithów i wyznaczył ważną rolę w przygotowaniu upadku Anakina Skywalkera oraz obalenia Republiki Galaktycznej.

Dalsze Życie i Bitwa o GeonosisEdytuj

Dooku zawarł
Yoda dooku.jpg

Starcie z byłym mistrzem

układ z Neimoidianami, w tym z wicekrólem Nute Gunrayem, oraz z Geonosianami, w tym arcyksięciem Pooglem Mniejszym. Zatrudnił łowcę nagród, Jango Fetta, aby ten stworzył na Kamino armię klonów i posłużył za wzór do niej. Zgodził się pomóc
Geonosis i bitwa windu.jpg

Walki na Arenie

Gunrayowi w zlikwidowaniu królowej Amidali. Dooku interesował się pięknem i sztuką, jego miecz wykonany był zgodnie ze starożytną techniką walki, zwaną potocznie Formą II (Makashi). Forma ta była wyjątkowo skuteczna przeciwko tradycyjnej broni, jak miecz świetlny, za to słabiej radząca sobie z bronią dalekosiężną, jak miotacz czy blaster, co czyniło hrabiego 
Dooku TCW.jpg

Dooku w czasie Wojen Klonów

mistrzem szermierki (zdecydowana większość Jedi odrzuciła już tę metodę walki uznając, że nie spełnia wymogów współczesnego pola bitwy, więc umiejętność stosowania tej techniki walki należała do rzadkości).

Wojny KlonówEdytuj

W czasie Wojen Klonów, Dooku był jednym z liderów Seperatystów. Wyszkolił na swoja zabójczynię byłą Jedi, Asajj Ventress, lojalną do niego w czasie wielu misji. Później jego uczniem został Savage Opress.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki