Fandom

Jedi Wiki

CC-2224

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "CC-2224" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

CC-2224 (Cody) — żołnierz-klon posiadający stopień komandora. Był dowódcą 212 Batalionu Szturmowego, siódmego korpusu powietrznego. 

HistoriaEdytuj

Wojny KlonówEdytuj

Biwa o ChristopsisEdytuj

Po wylądowaniu na planecie obleganej przez Separatystów Christophsis, Cody wraz ze swoim dowódcą - Obi-Wanem Kenobim przygotował zasadzkę na nadciągający oddział droidów typu B1. Ale w pewnym momencie klony zauważyły że to oni wpadli w pułapkę i musieli się ewakuować. Na pomoc nadleciał im Hawk - pilot. Cody zastanawiał się, co mogło doprowadzić do zasadzki i rozpoczął śledzctwo. Pomagał mu inny dowódca wojsk - Rex. Zaczęli od rozpracowania informacji zawartych w głowie droida dowódcy. Następnie przepytał oddział klonów i wszystko okazało się jasne - zdrajcą był sierżant Slick. Po walce Komandorowi i Kapitanowi udało się aresztować zdrajcę i zaprowadzić do aresztu.

Bitwa o TethEdytuj

Kilka dni po bitwie o Christopsis, Cody ruszył z oddziałem na Teth, by pomóc Kpt. Rexowi zdobyć klasztor.

Inspekcja na stacji RishiEdytuj

Kilka tygodni po bitwach o Christophsis i Teth, Cody wraz z kapitanem Rexem udali się na stację obserwacyjną na księżycu Rishi, by dokonać tam inspekcji. Do transportu użyli oni promu typu Nu. Okazało się jednak, że stacja została zajęta przez droidy a klony uciekły. Dowódcom udało się odnaleźć klony i odzyskać stację, jednak później nastąpił kolejny atak, podczas którego zginął Heevy.

Bitwa o RylothEdytuj

W tym samym roku, Cody wraz z Obi-Wanem Kenobim został wysłany na Ryloth by odbić miato Nabat. Po desancie i obiciu jednej z baz droidów wraz z Waxerem, Boilem i Wooleyem wyruszył na zwiad, w połowie miasta rozdzielili się. Po kilku minutach rozpoczęła się walka, którą wygrali ludzie Kenobiego. Obi-Wan i Cody zostali w Nabat, a na stolicę ruszył Mace Windu

Bitwa o KaminoEdytuj

Rok później zaatakowane zostało Kamino. Cody wyruszył tam i w towarzystwie Echo i Fivesa poznanych na Rishi począł bronić domu. Straty były ogromne, gdyż zginęli komandorowie Colt i Havoc, a także 99 - przyjaciel klonów.

Bitwa o UmbaręEdytuj

W 20 BBY Cody wyleciał na Umbarę i zdobył stolicę tamtej planety. Jednak podczas bitwy zginął jego przyjaciel - Waxer.

Bitwa o UtapauEdytuj

W 19 BBY dowódca Cody'ego, generał Kenobi znalazł bazę generała Grievousa.Cody przybył mu na pomoc ze swoimi żołnierzami, przez co doszło do bitwy.Podczas niej otrzymał od Palpatine'a rozkaz 66.CC-2224 zestrzelił swojego generała ze skały, ale ten wpadł do wody i przeżył.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki